2012-03-10

Jean-Michel Othoniel : My Way

01/entrance-my way

I went to the exhibition "Jean-Michel Othoniel: My Way"
at Hara Museum of contemporary Art, Shinagawa,Tokyo.
He is the French artist known for his decorative, sensual artwork
made with vibrantly colored glass.

東京・品川の原美術館で行われている、
『ジャン=ミシェル オトニエル:マイ ウェイ』展に行ってきました。
1964年生まれのオトニエルさんは、装飾的、官能的なガラスの作品で知られる
フランスのアーティストです。

We are allowed to take pictures at this exhibition. Besides,tomorrow is the last day.
So it was crowded very much.
Of these situation, somehow, I could take photos, too.

めずらしく写真撮影可能な展覧会。しかも明日が最終日。
ということで、大変混雑していました。
そんな中、私もなんとか撮影してきました。
(詳しくはFlickrでどうぞ)

04 06

There was a dreamland where all women seemed to be enchanted by there.
His works has intellectual refinement, that is not too sweet at all.
The translucency of the glass, bright colors,
The feeling of a material with coldness and warmth,
A feeling of comfortable weight,
Strange form to thrill people...I was excited.

そこには、女性なら誰でもうっとりする様な、夢の世界がありました。
でも決して甘過ぎず、知的な上品さを兼ね備えています。
ガラスの透明感、鮮やかな発色、
冷たさと温もりのある質感、心地よい重量感、
わくわくさせる奇妙な形態…、気分があがります。

33 Star Light!

In addition, his early work using lead or the wax is displayed, too.
I prefer to these works because it was sensual.

また、鉛やワックス(蜜蝋など)を使った初期の作品も展示されています。
これがまた、官能的で良いのです。
私個人的には、こちらの方も、かなりお気に入りです。

38

By the way, there is the value of seeing in this museum as a building.
If you come to this area, please drop.

明日夕方5時までなのですが、とてもおすすめの展覧会でした。
ちなみに原美術館は、建物としても一見の価値ありですよ。

46

Jean-Michel Othoniel:My Way
2012/01/07(Sat.) - 03/11(Sun.)
Hara Museum of contemporary Art
4-7-25 Kitashinagawa, Shinagawa-ku, Tokyo

ジャン=ミシェル オトニエル:マイ ウェイ
開催期間:2012 年1月7日(土) ~ 3月11日(日)
会場:原美術館/東京都品川区北品川4-7-25
開館時間:11:00 ~17:00(入館は閉館時刻の30分前まで)
入館料:一般 1000円、大高生 700円、小中生 500円